Overslaan en naar de inhoud gaan

8. Ik heb een klacht

Laat het ons weten

Heb je een klacht over onze dienstverlening of over een bepaalde dienst? Bezorg ons jouw klacht. We zoeken samen een oplossing. Elena Delbeke of Barbara Vandeghinste zijn je contactpersoon.

Elena Delbeke

Sociale dienst
056 76 06 66 (toets 2)
socialedienst@eigenhaardzwevegem.be.
Barbara Vandeghinste

Sociale dienst
056 76 06 66 (toets 2)
socialedienst@eigenhaardzwevegem.be.

We sturen je binnen de tien dagen een ontvangstbevestiging. Maximaal 45 dagen later krijg je een antwoord op je vraag. 

Ombudsdienst

Ben je niet tevreden met de oplossing die wij jou bieden, nadat je de klacht bij ons indiende? Dan kan je terecht bij de Vlaamse Ombudsdienst. 

De Vlaamse Ombudsdienst zal pas in actie treden als je eerst de nodige stappen ondernam om jouw klacht met ons  te bespreken.

Je bereikt hen:

Toezichthouder

Ben je ook dan niet akkoord met de beslissing van de ombudsdienst? Dan kan je de toezichthouder contacteren.

Je kunt dit alleen over een aantal van onze beslissingen, namelijk:

  • Over een toewijzing van een sociale woning aan een andere kandidaat-huurder.
  • Indien we:
    • geen rekening houden met je actueel besteedbaar inkomen wanneer je in collectieve schuldenregeling of budgetbemiddeling of -beheer bent; geen versnelde toewijzing toestaan; je als al kandidaat-huurder uit het register schrappen;
    • je een toewijzing van een sociale woning weigeren; je niet inschrijven in het inschrijvingsregister of je niet laten toetreden tot de huurovereenkomst; jouw voorkeuren weigeren qua woning, ligging…;
    • je niet opnemen voor de huurpremie;
    • jouw redenen om een aanbod te weigeren als ongegrond beschouwen.

Dan contacteer je de toezichthouder om ‘verhaal’ aan te tekenen:
Agentschap Wonen-Vlaanderen, afdeling Toezicht 
Herman Teirlinckgebouw
Havenlaan 88 bus 22
1000 Brussel