Klacht melden
Ben je niet tevreden over de dienstverlening van Eigen Haard? Contacteer ons gerust, dan
luisteren we graag naar je verzuchtingen. We zoeken samen een oplossing.
Elena Delbeke Sociale dienst 056 76 06 66 socialedienst@eigenhaardzwevegem.be. |
Barbara Vandeghinste Sociale dienst 056 76 06 66 socialedienst@eigenhaardzwevegem.be. |
Hoe kan je een klacht indienen?
- Het indienen van een klacht kan mondeling en schriftelijk. Bij schriftelijke klachten: naam en adres van de indiener van de klacht is vereist, anders is hij onontvankelijk. Noteer er ook de datum bij.
- Geef een omschrijving van het probleem.
- Een klacht kan je niet anoniem indienen.
- Een klacht mag over iets gaan wat maximum 1 jaar geleden gebeurde.
Wat doet Eigen Haard?
- Binnen de 10 dagen na ontvangst van de klacht ontvangt u een ontvangstbewijs van Eigen Haard.
- We behandelen je klacht binnen de 45 kalenderdagen.
- Eigen Haard gaat soms bemiddelen. We proberen een oplossing te zoeken voor alle partijen.
- We sturen je binnen de 45 kalenderdagen een antwoord. Lukt dit niet binnen deze termijn? Dan laten we u weten dat het nog even kan duren. Soms is een klacht te ingewikkeld om binnen deze termijn een oplossing te vinden.
Ombudsdienst
Ben je niet tevreden met de oplossing die wij jou bieden, nadat je de klacht bij ons indiende? Dan kan je terecht bij de Vlaamse Ombudsdienst.
De Vlaamse Ombudsdienst zal pas in actie treden als je eerst de nodige stappen ondernam om jouw klacht met ons te bespreken.
Je bereikt hen:
- per post op: Vlaamse Ombudsdienst, Leuvenseweg 86, 1000 Brussel
- via e-mail: info@vlaamseombudsdienst.be
- via telefoon op het gratis nummer 1700
- via het online klachtenformulier
Toezichthouder
Ben je ook dan niet akkoord met de beslissing van de ombudsdienst? Dan kan je de toezichthouder contacteren.
Je kunt dit alleen over een aantal van onze beslissingen, namelijk:
- Over een toewijzing van een sociale woning aan een andere kandidaat-huurder.
- Als we:
- geen rekening houden met je actueel besteedbaar inkomen wanneer je in collectieve schuldenregeling of budgetbemiddeling of -beheer bent; geen versnelde toewijzing toestaan; je als al kandidaat-huurder uit het register schrappen;
- je een toewijzing van een sociale woning weigeren; je niet inschrijven in het inschrijvingsregister of je niet laten toetreden tot de huurovereenkomst; jouw voorkeuren weigeren qua woning, ligging…;
- je niet opnemen voor de huurpremie;
- jouw redenen om een aanbod te weigeren als ongegrond beschouwen.
- geen rekening houden met je actueel besteedbaar inkomen wanneer je in collectieve schuldenregeling of budgetbemiddeling of -beheer bent; geen versnelde toewijzing toestaan; je als al kandidaat-huurder uit het register schrappen;
Dan contacteer je de toezichthouder om ‘verhaal’ aan te tekenen:
Agentschap Wonen-Vlaanderen, afdeling Toezicht
Herman Teirlinckgebouw
Havenlaan 88 bus 22
1000 Brussel
Compliment geven
Ben je ergens niet tevreden over? Dan mag je altijd een klacht sturen naar Eigen Haard.
Maar als je over iets heel tevreden bent, horen wij dit natuurlijk ook graag! Ben je heel tevreden over de dienstverlening van Eigen Haard of een medewerker heeft iets goeds gedaan? Laat het ons dan zeker weten, want een complimentje doet altijd deugd. Dit kan je doen door een mailtje te sturen naar socialedienst@eigenhaardzwevegem.be.
Heb je ook nuttige tips om onze dienstverlening te verbeteren? Ook hiervoor mag je gerust een mailtje sturen.